Dla wielu małych przedsiębiorstw które nie mają gigantycznych budżetów reklamowych możliwość zareklamowania się w internecie który jak wiadomo posiada zasięg globalny stanowi znakomitą okazję do wybicia się na kolejne rynki , oraz dotarcia do grona klientów jakie było zarezerwowane do tej pory dla innych , większych firm , lub firm z większym budżetem reklamowym. Skoro mała firma stosowała jak dotąd inne formy reklamy to od tej chwili będzie miała szanse dotrzeć do zupełnie nowego klienta i poszerzyć swoje horyzonty. Zacznijmy od tego , na czym polega wyższość reklamy internetowej nad inną formą reklamy. Reklama w internecie jest reklamą interaktywną, tak więc jest możliwość dotarcia do takiego profilu klienta na jakim zależy nam najbardziej. I nie mówimy tu tylko o zainteresowaniach klienta , bo jeśli ktoś lubi gotowanie to ogląda programy kulinarne w przerwie których obejrzy sobie reklamy różnych przypraw czy też nowoczesnych garnków w których nawet totalny amator ugotuje pyszny obiad i szybko stanie się nowym Gordonem Ramseyem. W przypadku małych firm zasięg globalny nawet jeśli chodzi o kraj może się okazać zdecydowanym wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Skoro mała firma remontowa działa tylko i wyłącznie w Warszawie to po co ma się reklamować w całej Polsce ? Niby może reklamować się w jedej z telewizji regionalnych , ale nie oszukujmy się. Telewizję regionalną na prawdę mało kto ogląda , tak więc bez wątpienia jest to zły pomysł. Jeśli weźmiemy pod uwagę malejące z roku na rok przychody regionalnych rozgłośni radiowych , to bez wątpienia reklama w radio również nie będzie dobrym pomysłem , bo zdecydowana większośc budżetów tego typu stacji radiowych pochodzi ze zleceń dostarczanych przez samorządy. Podobna rzecz dotyczy prasy papierowej. Tutaj spadek czytelnictwa jest jeszcze większy i potwierdza się nam tutaj stare przysłowie mówiące o tym , że nie ma nic starszego niż wczorajsza gazeta.